Rozmowa

- Przyszedłem po Ciebie
- Nigdy nie zadawałam Ci tego pytania, proszę powiedz czego ode mnie chcesz?
- Nigdy nie mówiłem Ci, bo nie zapytałaś wprost. Nie powiem Ci dokładnie, bo sam nie jestem niczego pewien. Chcę po prostu Ciebie
- Nie dostaniesz mnie już nigdy więcej!
- Popełniasz wielki błąd, bo sama się oszukujesz. Dobrze wiesz, że chcesz mojego powrotu!
- Skąd wiesz?
-...tak mi się wydaje
- To skoro Ci się wydaje, to ja Ci powiem - nie! Nie potrafiłeś mnie uszanować, żegnaj.
- Wróć do mnie, proszę! Od teraz będę Cię szanował już! Obiecuję!
- Czy od teraz naprawdę szanowałbyś moje wszystkie decyzje?
- Tak! Obiecuję! Dla Ciebie zrobiłbym wszystko, co tylko zechcesz!
- Jak mam Ci wierzyć skoro nie robiłeś tego wcześniej?
- Będę się zmieniał, obiecuję!
- Udowodnij mi więc! Pokaż mi jak się zmieniasz i jak bardzo szanujesz moje decyzje. Pierwsza i ostatnia brzmi - zdecydowałam, że nie chcę byś przychodził już do mnie więcej...

niedziela, 7 kwietnia 2013

1 krok wampira - pokaż mi siebie, a ja pozostanę w ukryciu


Jak wiadomo każda rozpoczynająca się znajomość polega na wzajemnym poznawaniu się. Ludzie chcą dowiedzieć się więcej o swojej osobowości, zainteresowaniach, strategiach radzenia sobie z problemami itp. Nie inaczej rzecz ma się w przypadku poznania wampira energetycznego, jednak w tym przypadku już na samym początku znajomości zachodzi pewna szczególna prawidłowość. On z całą pewnością może zobaczyć partnera, ale partner nie do końca może ujrzeć jego. Chodzi tutaj o dość trudno dostrzegalny na początku znajomości fakt, że partner przedstawia siebie w pełnej okazałości, jest szczery, otwarty, jego intencje są dobre a cele jawne. To co kieruje wampirem energetycznym jest nie do końca jasne, przejrzyste i jednoznaczne. Jego cele są ukryte. Nie może o nich mówić otwarcie, bo najzwyczajniej w świecie zdradziłby swoje nie do końca "czyste" intencje oraz stosowaną strategię.  Jeżeli wampir akurat poszukuje długotrwałej relacji to im jest on silniejszy i bardziej doświadczony tym silniejszej i zasobniejszej ofiary szuka. Wynika to z faktu, że w pewnym stopniu lubi on narzucać sobie nowe i coraz trudniejsze wyzwania. Chociażby po to,żeby sobie udowodnić, że jego strategia "skoro coś działało wcześniej to i w tym przypadku mi się uda" naprawdę działa, nawet jeśli ma do czynienia z "trudnym do zdobycia dawcą". Silniejsze wampiry mogą wybierać osoby wiedzące czego chcą, posiadające wysoką samoświadomość, znające swoje mocne strony oraz słabości, następuje to zarówno z wyżej wymienionych powodów jak i faktu, że dzięki temu: będą szybciej i wyraźniej widziały gdzie są czułe punkty partnera, co pozwoli im z większą efektywnością uderzyć. Będą także wiedziały gdzie drzemie siła partnera i będą próbowały obrócić ją na jego niekorzyść (inaczej; będą starały się pokonać go jego własną bronią).  Z toku moich obserwacji wynika, że proces „nierównej wymiany zapoznawczej” zachodzi od samego początku, czyli zadawania pytań. Najbardziej zagrażające rozmówcy pytania zadane przez wampira dotyczą jego osobowości, celów, aspiracji, marzeń i snów. Ważnym elementem tej strategii jest fakt, że oprócz nierównej wymiany informacji, wampir już na tym etapie pragnie sprawić by partner miał wrażenie, że obaj/oboje/obie są do siebie niesamowicie podobni. To z kolei jest zgodne z zasadą, że poszukujemy w gruncie rzeczy osób do nas podobnych i bardziej im ufamy.

Udało mi się zaobserwować jak zachodzi ten proces. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby mechanizm wzbudził niepokój omówiona przeze mnie poniżej sytuacja musi się powtarzać naprawdę wielokrotnie, powiedziałabym nawet, że non stop.

Kiedy on zadaje partnerowi pytanie:

  1. Wampir energetyczny zadaje pytanie
  2. Rozmówca odpowiada na pytanie otwarcie, jednoznacznie i zadaje to samo pytanie wampirowi.
  3. Wampir odpowiada takim samym poglądem – jeżeli taka reakcja ma miejsce non stop trudno wyzbyć się wrażenia niebywałego podobieństwa, a nawet pokrewieństwa dusz.

Ale to oczywiście nie wszystko. Partner tak samo zadaje pytania, a wtedy rzecz może się mieć następująco:

  1. Partner zadaje pytanie
  2. Wampir odpowiada mało zdecydowanie, bądź żartem, partner nie ma jasności  jego poglądu. Odpowiedź jest silnie asekuracyjna(w domysłach jest przynajmniej kilka opcji możliwych przekonań lub dążeń wampira)
  3. Partner prosi więc o dodatkowe zaznaczenie stanowiska wampira w omawianej sprawie
  4. Jeżeli parter wcześniej zaznaczył swój pogląd w omawianej sprawie, wampir przedstawia ten sam pogląd. Jeżeli nie usłyszał wcześniej od partnera jego poglądu mówi to, co wydaje mu się (posiłkując się swoim doświadczeniem), że partner chce usłyszeć. Może także wypowiedzieć swoje własne zdanie, a jeżeli potem się okaże, że jest ono odmienne od zdania partnera, szybko wycofa się i upodobni swoje stanowisko do rozmówcy. Wampir może też odpowiedzieć żartem lub wymijająco, sugerując, że partner dowie się o jego przekonaniach w swoim czasie (może też po prostu nie wiedzieć czego chce; bardzo częsta przypadłość wampira).
Oprócz zbierania informacji dotyczących sfer osobowości, celów, marzeń, aspiracji i snów partnera, wampir energetyczny stara się zapamiętywać jak największą  ilość "suchych danych", które dotyczą jego ofiary. Chodzi tutaj o wszelkiego rodzaju upodobania od ulubionego koloru po ulubiony kraj na mapie. Tutaj nawet trudno się spostrzec jak dobrze jest on w stanie zapamiętać pewne szczegóły (on jest ciągle czujny i obserwuje).Wszystko to służy temu by móc to później wykorzystać i wzmóc poczucie, że dobrze zna ofiarę i wie czego ona potrzebuje. Oczywiście mówię tu o wampirze energetycznym, bo sam fakt, że bliska nam osoba chce wiedzieć co lubimy jest oczywiście normalny. Podkreślam, że sytuacja jest zagrażająca jeśli dotyczy wampira.
Jeżeli chodzi o "suche dane" dotyczące samego wampira zdarza się, że mówi on prawdę co lubi a czego nie.  Może się nie ujawniać lub mówić nieprawdę jeśli chodzi o obszary własnej osobowości, celów aspiracji, marzeń i snów.

Proces jest bardzo skomplikowany i subtelny. Mówiąc ogólnie, wampir energetyczny wyczuwa grunt, poznaje ofiarę, a co bardzo ważne próbuje wyczuć gdzie są jej granice, które później będzie się starał przełamywać. Jest to bardzo ważny i zagrażający moment. Skupię się na tym w następnym poście J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz